Welcome

Blog ini adalah untuk rujukan diri sendiri dan keluarga.. Khas untuk suami tercinta dan anak-anak yang menbahagiakan dan dalam masa yang sama memeningkan dan memenatkan kami berdua..


Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa rahmatMu

Blog ini ibarat 'scrap book' ataupun buku rujukan aku yang mengumpulkan koleksi artikel yang aku gemari especially artikel yang berlambak-lambak di internet. Artikel-artikel ini bukannya ditulis oleh aku tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca. Untuk berkongsi cerita ceriti hasil air tangan aku sendiri meh ahh datang ke BLOG RUANGAN KELUARGA KITA


Bookmark and Share

Tuesday, October 26, 2010

Tips untuk menjadi isteri yg baik

Best tak? Rasa dalam awang-awangan tak kalau pasangan korang cakap macam tu? Hehe. Entry kali ni adalah strictly untuk kaum perempuan/wanita saja, tetapi lebih khusus kepada para isteri yang sudah berumah tangga supaya dapat mengetahui cara-cara untuk menjadi isteri yang disayangi suami. Lagipun adalah penting untuk ister-isteri mendengar kata suami dan jadi isteri yang baik kepada suami kan? Kepada yang tengah bercinta juga bolehlah baca tips ini sebagai panduan untuk hubungan yang lebih kukuh dan bahagia. :)

Ok let's start. Hurm,lelaki mahu itu dan ini. Mereka juga mudah jemu dengan rentak yang serupa. Apa kata ladies-ladies sekalian, selami dan fahami  keinginan pasangan korang agar ikatan yang terjalin berkekalan sampai bila-bila. InsyaAllah, at least kita ada usaha kan, siapa yang nak hubungan tak bahagia dan penuh duka. Betul tak?


alalala comelnya :) 

urs truly :P
comel la old couple ni :) 
omg cant resist their cuteness! geram!



Jom skodeng tips-tips berikut:


1)Peka kepada rungutan 
- Kalau dia merungut yang korang dah gemuk ke, atau perangai korang semakin lama semakin melampau ke, atau muka korang dah berjerawat, jangan buat endah tak endeh je. Walaupun nampak remeh ja benda tu, tapi ia jugak adalah langkah pertama buat korang berjaga-jaga sebab teguran lelaki selalunya bersifat amaran.

2)Jadilah pasangan yang menyenangkan
-Ini adalah antara fakta penting yang patut korang pertimbangkan. Lelaki akan kekal dengan perempuan bukan saja sebab paras rupa atau peribadi yang baik tetapi juga sikap perempuan yang menyenangkan. Lelaki mahukan seorang pasangan sebagai tempat berkongsi idea, meluah rasa, disayangi, menyayangi dan bermanja.

3)Fantasi lelaki kerap berubah
-Jangan pikir bukan-bukan pulak ye. Haha. Fantasi di sini adalah  benda yang ingin dicapai oleh lelaki dalam fasa usia mereka. Sebagai contoh, lelaki yang berusia 20-an mahukan pasangan yang cantik dan sempurna,  manakala lelaki 30-an mahukan kereta baru dan kediaman yang sempurna . Jadi tugas korang di sini adalah untuk fahami fantasi dorang dan jadilah pendorong lelaki dalam usaha mereka untuk menggapainya.

4)Jangan biarkan lelaki bosan 
-Ada lelaki yang dikurniakan pasangan secantik bidadari, peribadi semolek pekerti tetapi masih ligat dan liar mencari perempuan lain. Kenapa? Kerana mereka sudah bosan dengan perangai korang yang masih tetap sama dan tak berubah. Contohnya kalau dorang tegur ubahlah sikap cemburu tu, saya tak suka, tapi korang still macam tu, lama-lama fed-up lah mereka.

5) Dekati dunia lelaki 
- Lelaki akan merasa diri mereka dihargai dan dicurahkan perhatian jika korang berusaha mendampingi dunia mereka. Ia seperti satu kesudian korang untuk meneroka dunia lelakinya yang dirasakan sangat berbeza dengan fitrah wanita. Sebagai contoh, korang boleh berbual tentang sejarah pasukan  bola sepak kegemaran pasangan korang. :)


Itu sahaja tips-tipsnya. Diharap pihak lelaki juga consider dengan  perasaan pasangan masing-masing, bertolak ansur kan lebih bagus dalam hubungan. :) Jadi kenalah selalu give and take ya?

Good LUCK.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails