Welcome

Blog ini adalah untuk rujukan diri sendiri dan keluarga.. Khas untuk suami tercinta dan anak-anak yang menbahagiakan dan dalam masa yang sama memeningkan dan memenatkan kami berdua..


Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa rahmatMu

Blog ini ibarat 'scrap book' ataupun buku rujukan aku yang mengumpulkan koleksi artikel yang aku gemari especially artikel yang berlambak-lambak di internet. Artikel-artikel ini bukannya ditulis oleh aku tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca. Untuk berkongsi cerita ceriti hasil air tangan aku sendiri meh ahh datang ke BLOG RUANGAN KELUARGA KITA


Bookmark and Share

Thursday, February 25, 2010

12 Cara Membahagiakan Suami Dalam Hubungan Intim

Anda memang sudah “pakar” dalam hal bercinta. Namun apakah anda sudah 100% pasti apa yg anda lakukan itu cukup memuaskan hati suami anda? Anda perlu ingat ketika “bercinta”, suami isteri haruslah mampu memberikan kepuasa kpd pasangannya. Jika anda merasakan bahawa anda masih belum mampu “memuaskan”suami sepenuhnya, 12 tips yg dipaparkan ini mungkin mampu membantu anda.



1) Berani berinisiatif

Selalunya terjadi ketika hendak mengadakan hubungan seksual inisiatif selalunya dtg dpd pihak suami. Sedangkan isteri hanya menunggu. Ini kerana kebanyakan isteri berasa malu (tapi mahu ) untuk mengambil inisiatif walaupun mereka teringin utk melakukannya.

Sepatutnya dlm kehidupan seks suami isteri tidak boleh ada istilah malu. Isteri harus berani mengambil inisiatif sebab begini akan membuat suami gembira. Dan secara psikologi dapat mempengaruhi suami dalam bercinta.

2) Menghias Diri
Apabila ingin bercinta, isteri sepatutnya menghias diri. Jgn sesekali tampil ala kadar jer. Penampilan yg baik akan menambah semangat suami dlm bercinta. Sebab itu, sebelum bercinta, mandilah terlebih dahulu, pakailah pakaian yg bersih dan menarik. Juga sembur sedikit bau-bauan agar anda berbau harum.

3) Rapikan Kamar Tidur

Sebelum bercinta, rapikan tempat tidur. Bersihkan tempat tidur anda dari kain dan pakaian yg tidak berguna. Jika cadar dan sarung bantal kotor, gantikan dgn yg baru dan bersih. Jgn lupa untuk menyembur sedikit wangian agar ruang tidur terasa nyaman dan wangi. Tpt tidur yg rapi dan wangi secara psikologi akan dapat menambah semangat suami utk bercinta dgn anda.

4) Bersifat Aktif
Cumbuan adalah bumbu percintaan. Ia tidak boleh dipandang remeh kerana ianya sama penting dgn hubungan intim itu sendiri. Dan samada suami atau siteri, kedua-duanya dituntut utk aktif..

Sayangnya, dlm perkara ini yg aktif selalunya suami. Isteri sering bersifat pasif dan menyerah. Agar suami cukup berghairah, isteri perlu bersikap aktif melakukan ransangan di tempat-tempat sensitif.

5) Penuhi Kehendaknya
Dlm bercinta isteri sering menolak untuk melayani permintaan suami. Ini sering menimbulakan rasa jengkel dan marah si suami. Sebenarnya tiada alasan mengapa isteri perlu menolak keinginan suami, kecuali dia ingin anda melukukan diluar tabii. Apabila apa yg diinginkan suami itu dipenuhi isteri, maka suami akan berasa gembira dan puas. Dan perasaan sayang akan semakin kuat.

6) Tidak Statik
Sering terjadi, isteri hanya mahu melayan suami dalam satu gaya sahaja. Hal ini boleh menyebabkan suami merasa bosan. Untuk menghindari kebosanan suami, layanilah suami dgn berbagai gaya.

7) Bersikap Sopan
Ketika bercinta, isteri jgn sesekali bersikap kasar. Sentiasalah mengamalkan sikap yg sopan. Sikap sedemikian secara psikologi mempengaruhi semangat suami utk bercinta.

8)Tidak Mengungkit Kelemahannya

Dalam bercinta jgn sesekali mengungkit kelemahan suami, misalnya mengungkit tentang ukuran penisnya yg agak kecil atau pendek. Ungkitan seperti ini boleh menurunkan ghairah suami.

9) Tidak Mengeluh
Jgn terlalu byk mengeluh kerana itu hanya akan menyebabkan semangat suami untuk bercinta menurun.

10)Jangan Banyak Berbual

Anda mungkin seorang yg suka berbual. tetapi perkara ini jgn diamalkan ketika anda dan suami anda sedang bercinta. Sebab hal ini akan menyebabkan tumpuan suami dlm menikmati percintaan.

11) Bersifat Terbuka
Bersifat terbuka dan jujur adalah satu kemstian dlm bercinta, katalah isteri tidak suka apa yg dilakukan oleh suami, jgn sesekali berdiam diri sahaja. Sebaiknya berterus terang dan memberitahu apa yg seharusnya dilakukan oleh suami. Sikap yg begini akan menambah semangat suami dlm bercinta.

12) Beri Pujian
Setelah selesai bercinta, jgn lupa utk memberikan pujian atas kehebatan suami. Dgn pujian suami akan berasa bangga. Tetapi kalau suami kurang hebat jgn dicela. Dgn cara yg baik beritahu tentang kekurangannya dan kalau boleh beri cadangan untuk mengatasinya. Semua ini akan membuat suami tampil lebih baik lagi di masa akan datang.

Selamat mencuba!



P/S: yg kat bawah ni adalah komen2 dan respon2 dari pembaca artikel ni... byk yg berminat bagi komen atau respon kat sini.. maklumlah isu hangat!! Tapi diingatkan pada yg blom berkahwin tak payah la baca lebih2.. tak brape sesuai gitu..
pesanan dari: atikah_ar

razali Berkata:
Ogos 11, 2008 at 9:30 pm | Balas

Kalau tambah satu petua lagi camna?

Petua ke-13 Biasakan berinteraksi dengan zakar suami sama ada dengan memegang, meramas menbelai, mengucup, mengulum atau menjilat batang akar suami. Ini tidak semestinya mengadakan persetubuhan, sekadar bermesra saban masa ada kesempatan dengan milik kamu yang berharga dan perkasa yang dikenali sebagai zakar.

Sekurang-kurang setiap malam sebelum tidur, berkiirm salam atau bertanya khabar kepada zakar suami. Tanyakan bila dapat bertarung dalam petemuan intim dengan senjata wanita yang dikenali sebagai Vagina.

pucuk paku Berkata:
Ogos 12, 2008 at 8:37 am | Balas

Petua yang ke tiga belas tu, sentiasa kena praktikkan supaya kehangatan rumah tangga sentiasa hangat.. percayalah.. sentiasa berikan kejutan.. tak perlu suami meminta.. setiap apa yang anda lakukan secara terkejut dengan membelai senjatanya akan sentiasa menghangatkan malam anda.. bukan bermaksud untuk dapatkan seks sahaja.. urutan begitu npenting… lakukanlah tanpa rasa malu.. suami begitu menghendaki belaian tersebut.. jangan malu… milik anda…

manja Berkata:
September 29, 2008 at 12:30 pm | Balas

Petua ke 13 tu betul….
Kita slalu praktikkan sebelum tido…
Ucap gak slamat malam kat dia…..
Wat ape nak malu… lagipun semua para suami mesti suka
x caya cubalah….

Gud luck wat sumer isteri !!

matahari Berkata:
Januari 7, 2009 at 9:46 am | Balas

UNTUK SEMUA KAWAN2….

Aku dah baca komen dari kau orang. Em…buat ina 3884 sebenarnya lelaki ni..ada bermacam2 jenis..tak semua lelaki perangai macam suami ziela…masa kita muda suka la..kita dapat suami macam suami ziela tu…pantang diajak, tiap2 hari nak…nanti bila dah lama kawin dah banyak tanggungjawabb, umur makin meningkat hari2 suami nak…pening kepala juga…Ina patut bersyukur dengan apa yang ada.. mungkin suami ina jenis lelaki macam tu…dapat tak apa, tak dapat pun tak kisah. Ada setengah lelaki dia suka kalau isteri yang mulakan dulu..So ina kenalah pandai main peranan. Zaman dulu lelaki yang mula dulu tapi zaman sekarang perempuan kena mula dulu..Sikap malu ina tu..bagus tau…tapi biarlah bertempat. Kalau nak layan hubby jangan dok malu pula…Tengok ziela tu..enjoy sgt dlm permainan sex dia..Mungkin kebetulan mereka dapat sama naik, lagi pun dia baru 2 tahun kawin. Masih panas ma…

aNNa…gua caya lu la..dari 85kg turun 54kg..memang solid lah body you…Aku pun setuju dengan apa kau cakap, lelaki ni…bula kita buat dah terbaik untuk mereka, layan cukup2..pun masih tak cukup lagi. Masih nak makan luar…Setahu aku la..bila seorang lelaki ni..dah mula makan luar susah nak tinggal tau..Kenapa nasib perempuan macam ni…

Nita…betul apa kau cakap seks tidak dapat memberi kebahagiaan dalam hidup. Pada aku itu penderian seorang wanita tapi lelaki ni..lain sikapnya. Apa yang aku tgk pada hari ni..kebanyakkan isteri memberi kasih sayang dan cinta mereka pada sisuami tak berbelah bahagi dengan penuh keiklasan tapi apa balasan yang mereka dapat melainkan lelaki bersikap curangan juga. Aku pun tak faham apa yang lelaki cari..isteri dirumah dah layan dengan baik dan kasih sayang tak berbelah bahagi tapi masih nampak perempuan lain.Memang dasar lelaki tak pernah cukup dengan satu perempuan…dan tak pernah bersyukur dengan apa yang ada..mereka tamak…

Rahman…bila sebut pasai oral ni..aku pun suka buat dekat hubby aku. Kalau dia tengah baca paper pun aku boleh dok oral dia tapi dia kata aku ni..dah buang tabiat…
Kalau boleh tu..biarlah sama2. Bukan apa aku tengok setengah lelaki ni..tak suka oral istei mereka tapi batang mereka nak siisteri oral. Tapi aku tahu kau tak macam tu…tentu kau pun suka oral dekat isteri kau..Aku bila kena oral dengan hubbby. Aduh..memang sedap bangat…baru semalam dapat, Huuu best gila….Nak lagi…he..he..he..

dingin Berkata:
Mac 10, 2009 at 11:24 pm | Balas

Salam…

Sering kali isteri mengadu suami bersikap dingin terhadap isteri…. dan bila dah lama sangat tak buat seks… isteri mengamuk… menyalahkan suami sebab tak faham atau isteri akan cakap suami buat-buat tak faham…

Si suami pulak dalam masa yang sama menunggu isteri untuk memberi belaian kasih mesra… dan bila isteri mengamuk… si suami akan bagitau isteri tak ‘meminta’ cara baik… tak memberi belaian… tau2 je kena marah sebab bersikap dingin… dan tak pasal2 suami dituduh bersikap dingin sedangkan ada masanya suami nak buat seks tapi tak tahu cara nak minta dari isteri… lebih2 lagi bila dah ada anak dan isteri selalu tidor dgn anak…

kedua-dua suami dan isteri segan untuk meminta seks dari pasangan mereka…

mahu tapi malu….

bila check dalam internet… dan juga majalah… banyak artikel yang memberitahu sepatutnya perempuan atau isteri yang perlu pandai main peranan… dan isteri yang sepatutnya kena mulakan dulu… belai2 suami… layan suami…. then baru lah suami akan rasa ‘nak’…. masalahnya… isteri tak nak terima hakikat yang perempuan atau isteri yang kena mulakan dulu…

macam mana ye?

siapa sepatutnya yang kena mulakan dulu ye?

m Berkata:
April 29, 2009 at 9:16 am | Balas

ye le setengah lelaki tu memang cepat stem..dia rase dia aje perlu menikmati malam,belayor malam dgn nyaman sendirian tampa memikirkan keadaan kapal yg di tompangani..tampa kapal dia pasti tidak menikmati malam yg terindendah tu..mak oii bayangkan lah bilo ayor nak keluak tu..bukan main syok rasa nya..kdg kala ada juga lelaki yg tidak dapat menahan lama sebab kesensivitiness sentuhan urat dia ..tak dapet controll atau ia mengalami gangguan kelamin nya atau pernah menghidap penyakit kelamin.se elok2 nya makan majun yg dapat memanaskan badan,kalo batang berbulu di cukorkan supaya sensitivity berkurangan..lagi pun berbuluni bukan bagi syok kat depa tapi menghiris-lukakan kilit terowong penyedap….kalo kesian pakai lah krim pelincin sikit ..bila saiz kita bosa lubang paip saiz kecik lak..koyak rabak..itu pasal depa tolong halakan …hala tuju ..slow and steady jgn gopoh gapah….

Kalo climak kita belum berkemuncak ..tapi adengan2 dah di tammatkan …ia akan menyiksakan batin disebelah pihak yg lagi satu tu..biasa nya penerima lah.ras dunia ini dah tak bermakna langsung..betul2 fruest…itu yg mebuat demo cari lain..makan luar..kehidupan rumah tangga tak damai…terong patah..sekarang dah ade durable dildo ..

MJ Berkata:
Julai 2, 2009 at 1:52 pm | Balas

miekhail..

ada banyak faktor yang menyebabkan begitu.. nape lah fikiran nya sontot sekali! menikah lagi satu bukan jalan keluarnya cik abang…oii!

oklah here is the factors ok..

Trauma dengan proses kelahiran – Bayi yang keluar melalui vagina wanita akan menyebabkan tisu vagina yang lembut luka. Apatah lagi, yang digunting (episiotomi) dan dijahit. Luka ini akan mengambil masa sehingga berminggu-minggu untuk sembuh sepenuhnya. (kasihan kan wanita.. dah lah keluarkan anak untuk zuriat suami jugak.. eh.. suami lak senang2 nak kawin lagi seab tak dapat “tut”..hmm. tak patut tak patut)

Perubahan hormon dan emosi – Kelahiran anak akan membawa perubahan yang besar dalam hidup. Penjagaan anak dan proses berpantang akan sedikit sebanyak membawa tekanan emosi kepada ibu. Ditambah lagi dengan perubahan hormon yang akan mempengaruhi emosi dan keinginan seksual ibu. (terkadang tu, tekanan yang terlalu boleh menjadi parah untuk si ibu..so suami, perihatin lah sedikit ya.. sabar.. bukan nak terus kawin lagi bila tak dapat “tut”… tak patut tak patut)

Perubahan fizikal – Jarang wanita lepas bersalin merasa seksi kerana bentuk fizikal yang mengalami perubahan ketara seperti tubuh yang makin berisi, menggeleber, kulit perut merekah dan badan berjerawat. Ibu merasakan dirinya tidak menarik lagi. (hah kan suami.. tulah.. cuba lah memahami ckit.. peka akan perasaan istri tu.. pujilah istri tu.. berikan keyakinan dier.. tak semestinya dengan kata2, cukup setakat dengan jerlingan pun dah memadai..bukan nak terus kawin lagi bila tak dapat “tut”… tak patut tak patut)

ok lah miekail.. here is a link for you for more info k..
http://www.ezineartikel.com/relationships/apa-jadi-pada-seks-selepas-isteri-anda-bersalin

zackbugis Berkata:
Julai 2, 2009 at 4:31 pm

bro..miekail

betul bro..apa yg MJ info tu..kite jantan ni cume tau/kenal pasangan kite 2 gebu,alis mata lentik,pejal,montoks..bentuk muka bumi bergunung-ganang,lurah dendam,bukit berapit…tapi..klau kite ni lelaki/suami kite akn kenal hati budi diorg,penyanyang,lemahlembut,mengasyikkn ..kdg2 ble lepas kawin,kite trus berhenti utk trus mengenali/memahami diorg..ape yg berlaku pd perubahan tubuh badan N perasaan/emosi diorg…kite cume anggap diorg 2 ‘BINI’ kite…
klau dl mse student klau ada lecturer/cikgu yg tbe2 marah x tentu psl..kita akn kte ‘biasa laa..dtg bln..’so, kita pn cool down… diorg ni makhluk yg ‘interesting’..klau tk tkkn Nabi kata..seindah-indah perhiasan di dunia ini adalah wanita solehah….
so Bro..pd pendapat teman..kenali smula pasangan kite..hujani pasangan kite dgn ’sentuhan’..bkn sentuhan hanya ble nk dptkn ‘habuan’ ajer.. the simple touch can make a big different….ajak dia berbual n bergerau..selitkn lawak tp bkn lawak bodoo..dia akan rasa senang,selesa n terhibur( majoriti kaum perempuan suka yg bersifat kelakar) … org akn kata komunikasi 2 penting, aper2 hal komunikasi tp skopnyer terlalu besar tp camne nk approuch/impliment…back to basic balik..perbualan…dr perbualan akan datang semula rasa..jgn trus berbincang..bak kate org tua2,blum duduk dah belunjur..jatuh la jwb nyer…
so.. bro..good luck…same2 la doakn…

kacakman Berkata:
Julai 20, 2009 at 9:38 pm | Balas

Adik-adik abang-abang.
Kacak ada petua macammana nak jadikan isteri terpancut. Pertama ada foreplay dulu. Cium-cium jilat-jilat terutamanya kat klentit dulu.Pasti isteri akan ghairah. Selepas betul-betul ghairah baru pacakkan batang bendera suami. Lakukan banyak posisi. Atas bawah, bongkok. Lepas tu mainkan kelentit isteri dengan air mazi dari batang suami. Main dan gentelkan berulang kali. Ini pastinya akanmembuatkan isteri klimek dulu sampai terpancut airnya.Lepastu baru cucuk lagi batang tu kat lubangnya. Puaskan isteri dulu baru suami pancut. Seminggu 2 atau 3 x sudah memadai. Yang penting sama-sama puas. Selamat mencuba. Isteri anda akan meraung kenikmatan.

insanBERFIKIR Berkata:
Ogos 19, 2009 at 11:25 am | Balas

Dah dah la tu,,, buku banyak dlm pasaran,,,klu sekadar teknik tu, gi lah beli,n baca,n pratik bersama TAK PAYAH LA SAMPAI NAK tanya JARI MASUK MANER,,CARI LA BUKU SEPERTI, PERMATA YG HILANG ,,, Masters and Johnson On Sex and Human Loving,,, What Men Really Want In Bed,,, The Surprising Secrets Men Wish Women Knew About Sex,,I Love Female Orgasm: An Extraordinary Orgasm Guide by Dorian Solot,,,The Complete Idiot’s Guide to Amazing Sex, , The Complete Idiot’s Guide to Pleasing Your Woman,, Sex For Dummies (For Dummies (Psychology & Self Help)),yg tak pandai English cari terjemahan nya,

suami dan isteri,,,utk yg dah kahwin n masih ader problem,,,,,berkomunikasi,berbincanglah problem yg dihadapi,,,suami n isteri misti tahu yg masing ada peranan yg perlu dimainkan untuk mencapai keluarga bahagia,,,kalau kebahagiaan yg dikehendaki oleh mereka berdua then suamiisteri ader COMMON GROUND. THEN WORK ON IT.jangan pendam dlm hati,klu pendam ,lama2 ia meletup dan jadi perkara yg tak baik,,so saya nasihatkan,,tlglah suami dan isteri berbicang dlm kelambu,,
Buang ego anda ya lelak,i,isteri harus buang sifat malu dgn suami,,bersuara and keluarkan pendapatan n harapan masing2,,,n suami isteri misti sentiasa hormat-menghormati dlm mencari penyelesaian hidup berkeluarga,,kebahagiaan,money,anak2 atau kepuasan SEX,,

Hiesya Syg Qhaery Berkata:
Januari 15, 2010 at 3:08 pm | Balas

Assalamualaikum.. sy org baru kat sini ^^… Sya nak kongsi pengalaman. Dalam hubungan terutama sebelum seks kena gurau2 dulu. barulah hepy. Sy dn suami selalunya sebelum jimak menunaikan solat sunat jemaah. Lucunya pernah sekali dia sudah ingin menyentuh tp sy hentikan ’solat sunat dulu la abg’ n sy cuit hdungnya. ternyata perkara tu tak membantutkan pun niat dia ( selalunya ada gak sekali wat gtu. hampeh. baek ngorok jer pasniyh ) Alhamdulillah dia tidak. Pas solat jer trus terkam. kadang2 smpi terkejut sy dbuatnya. Ada sekali selepas solat sy berpura-pura lari dari dia. ( tapi ada gak pura2 lari last2 aku tersadung.. hampeh towl.. nak nangis pon ader ) tp alhamdulillah suami care. ^^ kena cari mcm2 cara untuk mulakan dgn dia. TOKSAH MALU. nanti membawa padah. SUAMI PUN MALU TAPI MAHU GAK TU.. sy da tya suami, suka la tu kena usik. Dia ckp. Suka. Kalau selalu lagi suka. hihihi

Putra.m Berkata:
Februari 1, 2010 at 2:02 pm | Balas

salam semua nyer. Ini Pak Tua korang nak bagi petua gak ni. Pak Tua baca korang nya tip-tip dan nasihat susah nak cari penyelesaian. Merapu dan lucah je. Cubalah jadi matang cikit dan bertamadun. Sampai sanggup mengumpat dan mencela suami cerita hal dalam kelambu. Heeeeeee..mana nak berkat hidup. Dengar(baca) sini:
Tip (petua ) nak bahaagia dan panjang jodoh bukan fikir pasal seks aje. Nak itu siang malam. Tak dapat merajuk.canon yang lain.(nak cuba curang) Tapi masing2 tak tahu kelemahan masing2. Terutama pada isteri2 macam korang ni. Tahu nak laki tu puaskan korang je. Tapi korang lupa. Jadi isteri ni kena tahu ilmu dalam menyediakan masakan dan makan untuk suami. Jangan ikut suka korang je. Silap hari bulan korang asyik bagi laki korang makanan yang melemahkan syahwat suami korang.Ambik mudash je. Kononnya, pasal makan laki aku tak kesah. apa aku masak dia makan. Macam kereta. Memang suami yang punya. Dia yang pandu korang. Tapi yang nak jaga dia sorang2. Korang kenalah jaga sama2. Tolong bersihkan dan apa2 yang patut. Macam tu jugak jaga suami. Jangan tahu nak pakai je. Nak tahu apa makanan yang boleh dia makan. Yang pantang untuk lelaki dan sebagainya. Barulah dia tahu isterinya sayang dan setia padanya. Sebab apa, bila isteri yang perihatin begitu, secara tidak langsung sisuami akan sedar dan tahu yang siisteri tahu menilai dan menghargai suaminya. Hak sendiri kenalah jaga luar dalam.Tapi bila isteri buat sambil lewa atau sekadar melepas batu ditangga.
akan beralihlah dia kearah lain. Ingat tu wahai isteri2. Jahatnya lelaki kerana wanita. Kerana Raja Syaitan adalah betina…Faham2lah.Kalau semua wanita dalam dunia ni boleh kawal nafsu dorang (tak kiralah apa nafsu pun yang 9 tu) memang selamat dunia sampai kiamat.Dunia ni umpama di`cipta` untuk wanita. Apa dak nya. kita tinjau dalam dunia Bisness. Semua pakar fikir macamna nak buat produk2 untuk keperluan dan yang (akhirnya) menyenangkan wanita juga…sebab wanita @ perempuan mudah terpedaya dek sesuatu yang baru..so hati2lah..Bila tak terbina istana tu, jaga dan rawatlah baik2. Dan yang dapat suami tu..jaga betul2. Nanti jangan salahkan dia bila dia dah rasa dingin ke dengan kalian. Confirmd korang tak jaga `makanan` dia. Bila dah gitu ‘makan luar’ lah dia. he..he..bye..jumpa lagi.

7 comments:

Anonymous said...

Kalo suami selalu nampak tak kisah pasal hubungan intim mcm mana ye..mmg suami selalu bz dgn kerjayanya.selalu sy yg mulakan utk bersama.tu pn dlm 3 kali mencuba 1 kali berjaya.slbhnya suami akn tido atau peluk sy je.dh 5 thn kawin dlm berhubungan sama je..dlm 2 bln kdg2 1 kali je bersama..kdg2 menangis tgh mlm sbb kehendak x dipenuhi. Jiwa memberontak. Byk bekorbn nk beri tbaik, dlm hubngan intim suami cpt klimax sbb sy bg servis terbaik tp sebaliknya sy masih terkial2 blm puas...aduh sedihnya. Kalo x kuat iman x tau la sy. Skrg mcm nak belikan buku tk suami baca cara2 nk sama2 puas..ada sapa2 blh cdgkan buku apa?

Anonymous said...

Suami aku mmg bg aku puas dulu baru di dayung..beromen dulu sampai puas..tp biasa la, ada masanya letih dgn ank2 & kerja balik lewat mlm. Kena ada kerja sama. Kalau suami ingin tp x mampu nk foreplay, kita bg je la, x baik tolak. Penat buat cara penat. Sama2 rela. Esok sambung lg yg best punya. Seks bg aku bukan semata2 kepuasan. Seks itu sesuatu yg mampu menyenangkan hati, blh buat kita sangat relax. Paling seronok, kami suka bercerita masa bersama.
ubat tidur paling mujarab la. Dlm seks juga interaksi sangat penting, suami aku selalu tanya puas ke x, nk lagi ke, suka x. Isteri pun kena ambik tau juga. Suami selesa x, ada masalah x dgn vagina yg mungkin kurang memuaskan. Isteri jika suami cakap alat sulit berbau ke apa, jgn kecil hati. Cari jln penyelesaian. Kadang2 itu punca suami x nk licking. Terutama selepas bersalin, mungkin juga masalah keputihan yg teruk.

Anonymous said...

Ingin saya bertanyakan...semenjak 2 menjak ini....aku lihat sewaktu aku bersetubuh dgn suami aku...benda da naik....tapi dgn sekelip mata jgk...benda nya turun...aku rasa khairan
Apa yg tk kena dgn benda nya ...Tlglh jelaskn pd aku...istri yg kehausan dari seorang suami
Aida (idamann)

Anonymous said...

sejak 2 thn berkawin suami aku sering jolok lubag dubur aku dgn jarinya,mula2 sakit tapi lama-kelamaan semakin sedap.dan skrg setiap kali klimax rasa mcm nk terkeluar dubur rupanya lebih puas.

gus ton said...

Jasa supranatural pengasihan cinta asmara, kunci sukma pasangan agar tdk selingkuh dll.Biaya seikhlasnya: 0815 6766 2467.

Anonymous said...

itu tandanya awak belum mencapai standart yg dikehendaki dalam fantasi seks suami..cuba tanya apa fantasi seks nya..

Anonymous said...


Coba peruntungan Anda di SINIDOMINO, Agen Domino Online Terbaik di Indonesia.
Hanya dengan Minimal Deposit Rp 20.000,- Anda sudah bisa menikmati 7 permainan dalam 1 ID yang di sediakan SINIDOMINO.
Buruan gabung dan daftarkan diri Anda Jangan sampai ketinggalan ya!!!
SINIDOMINO juga memberikan Bonus Menarik untuk Para Poker Mania :
? Bonus Referral 20% (Seumur Hidup)
? Bonus Cashback Up To 0.5%. Dibagikan Setiap hari SENIN
? 100% murni Player vs Player ( NO ROBOT )
Untuk Info Lebih Lanjut Bisa Hubungi Customer Service Kami di :
LiveSupport 24 jam (NONSTOP)
? LiveChat :http://www.sinidomino.com/?ref=limm88
? Pin BBM : D61E3506
Terima Kasih
poker online

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails