Welcome

Blog ini adalah untuk rujukan diri sendiri dan keluarga.. Khas untuk suami tercinta dan anak-anak yang menbahagiakan dan dalam masa yang sama memeningkan dan memenatkan kami berdua..


Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa rahmatMu

Blog ini ibarat 'scrap book' ataupun buku rujukan aku yang mengumpulkan koleksi artikel yang aku gemari especially artikel yang berlambak-lambak di internet. Artikel-artikel ini bukannya ditulis oleh aku tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca. Untuk berkongsi cerita ceriti hasil air tangan aku sendiri meh ahh datang ke BLOG RUANGAN KELUARGA KITA


Bookmark and Share

Tuesday, March 02, 2010

Ramai yang salah faham dengan ‘DIET’

Bila sebut ‘DIET’ ramai diantara kita khususnya wanita salah faham. Jamu, pil diet, ubat-ubatan menguruskan badan dan bermacam lagi merupakan perkara yang terlintas di minda ramai para wanita apabila percatan ‘DIET’ disebutkan lepada mereka.

‘DIET’ sebenarnya adalah terma bagi amalan pemakanan. ‘DIET’ yang sihat adalah amalan pengambilan makanan yang sihat dan seimbang. Pengambilan pelbagai jenis makanan perlu ada bagi memastikan kesemua khasiat serta nutrien yang berguna dapat diambil bagi memastikan badan menyerap segala khasiat-khasiat tersebut.

Memang tidak dinafikan dengan melakukan ‘DIET’ yang betul ia mampu mengembalikan bentuk badan yang langsing serta menyerikan wajah dengan cara yang lebih ‘natural’.

Fakta yang perlu anda ambil perhatian :

Jenis Diet
Tugas
Kesan
Pengambilan Herba/Jamu Memberi kesusutan berat badan jangka pendek sahaja.
Bertindak seperti ubat untuk mengurangkan selera makan.
Kesan jangka panjang : rasa loya, rasa lesu, sembelit dan tekenan darah yang rendah
Kesusutan tidak dapat bertahan untuk jangka masa panjang.
Kekurangan tenaga dan nutrien
Pengambilan Pil Diet
Memberi kesusutan berat badan jangka pendek sahaja.
Bertindak seperti ubat untuk mengurangkn selera makan untuk sementara waktu sahaja.
Kesan jangka panjang : boleh menyebabkan kebergantungan pengambilan pil yang serius
Kesusutan tidak dapat bertahan untuk jangka masa panjang.
Kekurangan tenaga dan nutrient pda badan
Penggunaan Julap / Teh Pelangsing Menggalakkan kesusutan air dalam badan. Kehilangan air yang banyak namun lemak tetap tinggal dalam badan
Mengakibatkan kekurangan karbohidrat yang menyebabkan ketosis iaitu dimana proses penguraian lemak di badan tidak dapat dilengkapi




Sumber : “Makan Dengan Bijak – Pelaburan Sepanjang Hayat” terbitan Jabatan Dietik & Dietari, Institut Jantung Negara

Dari fakta ini adakah anda mengambil langkah yang bijak dalam ‘DIET’ anda dengan mengambil pil diet atau pemakanan pelangsingan seperti jamu atau teh pelangsing?

Bagaimana saya boleh membantu anda merealisasikan impian anda melalui ‘DIET’?

Saya mempunyai rahsia yang bakal dikongsikan dengan anda akan bagaimana memiliki kelangsingan badan dan keserian wajah khusus untuk para wanita. Rahsia tersebut telah di bukukan di dalam sebuah ebook.

Oleh itu mari saya perkenalkan pada anda sebuah ebook yang mampu menyelesaikan masalah serta mampu merealisasikan impian anda untuk kelihatan langsing serta wajah berseri . Ebook tersebut bertajuk :

1 comments:

Rahsia Diet Wanita said...

Adalah penting untuk wanita mengamalkan diet yang sihat agar memiliki bentuk tubuh yang anggun dan menarik.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails