Welcome

Blog ini adalah untuk rujukan diri sendiri dan keluarga.. Khas untuk suami tercinta dan anak-anak yang menbahagiakan dan dalam masa yang sama memeningkan dan memenatkan kami berdua..


Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa rahmatMu

Blog ini ibarat 'scrap book' ataupun buku rujukan aku yang mengumpulkan koleksi artikel yang aku gemari especially artikel yang berlambak-lambak di internet. Artikel-artikel ini bukannya ditulis oleh aku tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca. Untuk berkongsi cerita ceriti hasil air tangan aku sendiri meh ahh datang ke BLOG RUANGAN KELUARGA KITA


Bookmark and Share

Tuesday, March 23, 2010

7 Tanda-tanda bayi anda sedang mengalami masalah

Bayi yang sihat akan mengalami pertambahan berat badan setiap bulan. Bagaimana pula dengan bayi yang terjejas pembesarannya dan anda perlu beri perhatian segera? Periksa bayi anda dan rujuk dengan pakar kesihatan supaya rawatan awal dapat di lakukan.
Tips-tips di bawah yang saya baca dari majalah dan kongsikan di sini mungkin boleh membantu anda :
 
 Antara tanda-tandanya :
  • Berat badan turun setiap kali menjalani pemeriksaan kesihatan. Anda boleh bertanya pada doktor semasa buat check up atau teliti kad kesihatan setiap kali buat pemeriksaan bayi.
  • Bayi kelihatan tidak selera makan setiap kali anda mahu menyuapkan makanan.
  • Badan yang terlalu ringan adan tidak sepadan dengan umur bayi yang sepatutnya bertambah setiap bulan.
  • Badan nampak letih , kurus , perut kelihatan buncit
  • Rambut nampak tak bermaya dan kesan lembam di bahagian mata.
  • Bayi tidak peka apabila di panggil atau tidak teransang untuk mencari apabila ada bunyi yang kuat
  • Mata bayi tidak memandang apabila di panggil
Selepas ini perhatikan bayi anda ye :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails