Welcome

Blog ini adalah untuk rujukan diri sendiri dan keluarga.. Khas untuk suami tercinta dan anak-anak yang menbahagiakan dan dalam masa yang sama memeningkan dan memenatkan kami berdua..


Ya Allah sesungguhnya
Aku lemah tanpa petunjukMu
Aku buta tanpa bimbinganMu
Aku cacat tanpa hidayahMu
Aku hina tanpa rahmatMu

Blog ini ibarat 'scrap book' ataupun buku rujukan aku yang mengumpulkan koleksi artikel yang aku gemari especially artikel yang berlambak-lambak di internet. Artikel-artikel ini bukannya ditulis oleh aku tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca. Untuk berkongsi cerita ceriti hasil air tangan aku sendiri meh ahh datang ke BLOG RUANGAN KELUARGA KITA


Bookmark and Share

Thursday, January 07, 2010

Biskut Coklat Cip

Bahan-bahan:

200 gm mentega
165 gm gula kastor
150 gm gula perang
2 biji telur
225 gm tepung gandum 1 camca teh esen vanila
25 gm serbuk koko
125 gm kacang tanah
95 gm coklat cip
75 gm badam, dihiris

Cara:
Masukkan mentega, gula, gula perang dan telur di dalam mangkuk. Pukul sederhana menggunakan pengadun elektrik hingga ia lembut. Kemudian masukkan tepung, esen vanila, koko, kacang, coklat cip dan badam. Kacau hingga adunan sebati. Sapukan sedikit mentega pada talam bakar. Gunakan camca besar untuk adunan dan letakkan pada talam bakar dengan jarak di antaranya ialah 3 cm. Masukkan ke dalam ketuhar pada suhu sederhana dan masak 15 minit. Setelah masak biar 5 minit sebelum dikeluarkan daripada ketuhar.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails